Kätlin Kaldmaa

12. apr. 2009 at 6:44 p.l. (Nädala autor 2009)

Kätlin Kaldmaa (s 1970),  luuletaja, ajakirjanik ja tõlkija

Kaldmaa

Foto: Tiit Blaat/Eesti Ekspress

7. aprillil kl 16.00 ilukirjanduse saalis II korrrusel: Raamatusoovitused – Kätlin Kaldmaa

Luuletusi luulekogust „Üks pole ühtegi/One is none“ , c 2008:

Kui mu hääl otsib sind, leidmata
painab sind, teadmata
ja kõik minu kolmkümmend kaheksa tuvi
su pesale maanduvad
mu kuljused kaugelt
su unesse naalduvad
tunned kas valgusemaastikel nõrkeva kaja
mis läbi ja läbi
end hobustel vaevatuks ajand
Mu piisad on haprad
Mu piinad on helenduses
Mu kraapsjalgne sõber teab
kus on kodu
kui on pettumused
ja lohutu loik
mu sisse on pesatand

Ta teab ja ei peata

*

Mu ulmad on jalakatest
ja varjud nende hämarail jalgel
on purpurne vaha
me õitsvatest õhtutest

Teel on alati jääjaid maha
Meie kes me neid jätame
naerda ei oska
me sammud on kurba kaja

Ja kui võimegi viivitada
siis on sund see
mis takka ajab
Üksluse sügis kui mõranend marmortahvel
oh kui leida võiks saabuval õhtul
seal jõekalda padus
ma venna või õe
kes heledas tuules
me rõõmudel purjetand
Ma jätaks nad talle
ja unustaks

Kõik sinus otse sõnadeks ei selgu

*

Vaatan lõpuni su hingamise
iga piina
kogun külmund pihkudesse
ja ootan sula

Ilmselges elus
oskan tänavalt tõusta
kiudpilvekihini
tiibasid näitamata
Unes
pole lendama õppinud
ega osak
su hingele järgneda

Vaiksed jooned jäävad maha, vaiksed
su uurimise vihikusse,
tühjad
mööda
ristringseid radu
panen oma märgid
taeva piiridele
See päev, mil unest saab element –
õhk –
on üksteist aja pärast
üks teist
–    sina või unihing –
läheb

Ma tean kes ei lähe

*

Luulekogud:
Kätlin Kätlin „Larii-Laree“, Eesti Raamat 1996
Kätlin Kätlin „Üks pole ühtegi/One is none“ , c 2008

Linke:

Kätlin Kaldmaa: Vägivallast välja, Eesti Päevaleht, 6.03.2009
http://www.epl.ee/artikkel/461097

Kätlin Kaldmaa „Eesti kui Euroopa esimene amatsoonide riik“, Eesti Ekspress, Areen 10.10.2008
http://paber.ekspress.ee/viewdoc/EA21677A2B4397ACC22574D70042E583

Mariliin Vassenin „Keerukas universum. Mitmes keeles, luule omas ka…“, Postimees 8.11.2008
http://www.postimees.ee/?id=47266

Katrin Väli „Kätlin Kätlin “Üks pole ühtegi/ One is none“, Eesti Ekspress, Areen 7.11.2008
http://paber.ekspress.ee/viewdoc/46E7F0045904BCFFC22574EF00504DDA

Kätlin Kaldmaa.  Tappa saanud kirjanik kirjutas kultusloo, Eesti Päevaleht 29.09.2006
http://www.epl.ee/artikkel/356751

1 kommentaar

  1. Kätlin Kaldmaa “Nägemata ilmad” « Lugemissoovituse blog said,

    […] on mõned arvamused “Nägemata ilmadest” kajastamist leidnud. Samuti meie raamatukogu  Nädala autori alt võib leida pisikese nimistu autori publitsistikast. Google`i nimeotsing pakub suurema valiku […]

Lisa kommentaar

