Aapo Ilves

26. jaan. 2009 at 8:35 e.l. (Nädala autor 2006) ()

Laulvate kirjanike kontsert
südalinna pargis  5.mail 2006 kell 19.00
 Aapo Ilves, Merca, Jaan Pehk
Lauri Sommer, Jüri Kaldmaa,
Aleksander Müller, Jan Rahman

Aapo Ilves. Sündinud 20. oktoobril 1970
2005. aastal sai Tartu rahvakultuurikandja auhinna

 

 “No Vot!” Innocent Books, 1996
“Üks pedajas”, Tartu 1998
“Ema on kajaka juures”, Räpina 2001
“Ööpik Võhandu kaldalt”, Räpina 2002
“Wõõbsu palas!”, Räpina 2003
“Sillapää Ossi kronika”, Räpina 2003
“Tapu asemel sõime”, Räpina 2003

Avaldatud ka raamatutes:
“Põlvamaa luule” (antoloogia), Põlva 1999
“Tagasi prügimäele” (antoloogia), Tallinn 2000
“Viie tunni tee=Five Hours Away”, Tallinn 2001
“Ime kütken tähe poole kist” (antoloogia), Viljandi 2002
“Emajõe kondor”, Tartu 2002
“Tallinnasta pois”, Helsinki 2003
“Äitsnemise aigu”, Tarvastun 2004
“Viie pääle”, Räpina 2005

Aapo Ilves “Ema on kajaka juures”, lühiproosat 1999-2001,
Väike Kirjastaja 2001
Tuglas

Kord istusin ma veel öösel kell 2 arvuti taga ning kirjutasin Põlva lehele lugu noorest Jakob Hurdast. Olin just Word Count´il lasknud tehtu üle lugeda (ja saanud teada, et minu kirjatükis on 1640 tähemärki koos tühikutega, 1407 ilma tühikuteta, sõnu 246, ridu 28 ja lõike 12), kui lauanurgale, klaviatuurist vasakule, ilmus Friedebert Tuglase vaim.

“Kurat, mingi sada tähemärki oleks veel vaja!” nurisesin endamisi. Olin mõtetega honoraris ega pannud Friedeberti kohe tähelegi.

“Huhuu!” ei lasknud äsjailmunu ennast minu teisalesüvenenud olekust heidutada. “Olen väike Illimar! Huhuu!”

“Ah, mis?” ehmatasin. “Ka sina, Friedebert!”

“Huhuu!” teatas vaim võidukalt. “Olen väike! Illimar!”

Ilmutisel olid jalas põlvpüksid ja tema vasaku käe otsas tolknes kosjaviinapudel.

“No mis sa kepsutad!” kogusin ennast, “seisa paigal!” Võtsin ülemisest sahtlist joonlaua ja ning mõõtsin Tuglase vaimu ära. See oli täpselt 24 cm pikk. Häguste piirjoontega novelligeenius vaatas mulle tähtsa näoga otsa ning teatas:

“Aga mull on Soomes oma selts, tead ju küll!”

“Nojah,” pidin tunnistama, “olen isegi käinud ja…”

“Huhuu!” ei lasknud Illimar mul lõpetada, “Kas sa auhinda tahad saada?”

“Tuglase novelliauhinda? Noh, tahaks küll. Mehis Heinsaar sai ja… Aga sellele Traadile poleks küll vaja olnud!”

“Traat on jumal!” teatas Tuglas. “Traadi kaudu käib internet ja käib iimeil! Huhuu! Olen väike! Ah jaa – kui sa Tartust tuled, siis poole tee peal, kui on Ahja, vaata silti.

Näitab teine minu õndsa ema häbeduse poole. Et sünnikoht. Vaat siis, mis teevad!”

Screensaver lülitas end sisse, vaim ehmatas ning hajus.

“Noh, oli siis nüüd Illimar või ei olnud!?” ei saanud ma hästi aru. Katsusin sõrmega lauanurka. See oli soe ja kuidagi nagu pisut niiske. Tegin akna lahti.

“Auhinda, auhinda!” porisesin omaette, lülitasin kuvari välja ning läksin suitsu tegema.

2000 Räpinas

Arvustusi, artikleid, muusikapalu:

K.M. Sinijärv (arvustus), “Artificial intelligence”, Sirp 13.09.2002
(Aapo Ilves, Ööpik Võhandu kaldalt. Väike Kirjastaja, 2002. 60 lk.)

Veiko Märka “Räpina seksiguru põletab Võõpsut”, Sirp 29.08.2003

Vidrik Võsoberg (intervjuu) “Aapo Ilves killib Wordi spellerid”, Arvutimaailm 5.11.2004

Aapo Ilves ja Eliit (muusikapalu):
http://www.hot.ee/tartunak/asjad/

Aapo Ilves “Rooste rokib Kreemist üle” Eesti Päevaleht, Areen 1.04.2006
http://www.epl.ee/artikkel_316965.html?PHPSESSID=781f348f7a5224a0d4075cb74ad5ed0f

Blogi: ilves@metsas.ee E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud
http://aapoilves.blogspot.com/

Lisa kommentaar